12 Eylül 2014 Cuma

Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital Pazarlama Uzmanı, Web sitenizin dijital mecralarda bulunarak marka değerinin artış göstermesini sağlayan kişilere verilen unvandır. SEO, SEM, Sosyal Medya, E-Mail Pazarlaması, Mobil Pazarlama ve Affiliate Pazarlama terimleri dijital pazarlama kanalları arasında yer almaktadır. Dilerseniz bu terimleri tek tek inceleyelim;


Öncelikle SEO teriminden başlamak istiyorum;



Search Engine Optimizastion kelimelerinin açılımı olan Arama Motoru Optimizasyonu web sayfalarınızın arama motorlarında iyileşmesi, popüler olması için yapılan tüm çalışmaları kapsayan terimdir. Web sitenizin arama motorlarından daha çok ziyaretçi almasını sağlayacak çalışmaların yürütülmesiyle oluşur. Dijital kanallar arasında önem derecesi oldukça yüksektir.

Gelelim SEM olayına;

Bu terim ise Search Engine Marketing yani Arama Motoru Reklamcılığı kısacası Adwords olarak adlandırılabilir. Web sitenizin arama motorlarında hem görsel hem metin olarak reklamının yapılması için kullanacağınız kanaldır.

Sıra Geldi Sosyal Medya'ya;




Dijitalin vazgeçilmez kanalı. Burada hedef kitlenize ulaşmak çok kolay. Yeter ki doğru pazarlamayı yapın. Sosyal Medya'da en etkili olabileceğiniz mecra bana göre facebook. Kesinlikle facebook üzerinden pazarlamaya başlamalısınız. Tabi diğerlerini de es geçmeyin. Ama ağırlı facebook tarafına veriniz.

E-Mail Pazarlaması Candır;



Sitenize gelen ziyaretçileri üye yaptınız ve e-mail pazarlaması için izin aldınız. Elinizde harika bir arşiv var ve size düşen muhteşem bir şablon hazırlamak ve e-mail ile bunu pazarlamak. Beklemeyin hemen başlayın.

Mobil Pazarlama Çok Etkilidir;

Özellikle hedef kitleye göndereceğiniz smsler aracılığıyla turnayı gözünden vurabilirsiniz. Mail işleminde olduğu gibi üyelerinizin mobil numaralarına güzel bir kampanya duyurusu yapmak bir çok şeyi değiştirecektir.

Bu ve benzeri bilgiler için ayhankaraman.com sitemizi de ziyaret edebilirsiniz. Bizi takip etmeye devam ediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder