13 Ekim 2014 Pazartesi

İşinizi Büyütmenize Yardımcı Olabilecek Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital Pazarlama bugünün Dünyasında oldukça önemli bir yer almıştır. Rakiplerinizle mücadele etmek, onların önünde olmak için online pazarlamaya önem vermelisiniz. Küçük işletmeler için online Dünya korkutucu olabilir fakat bu konuda korkuları yenebilirsiniz. Bunun için siz değerli okurlarımıza 5 dijital pazarlama stratejisi hakkında bilgi vermek istedim. Gelin bunları inceleyelim.

1. Bir Hedef Belirleme

Küçük işletmenizin büyümesi için farklı yollar arıyorsunuz. Daha fazla müşteri, daha fazla tanınmak, rekabetin ön saflarında yer almak için stratejiler geliştirmek istiyorsunuz. Bunun için bir hedef belirlediniz mi? Bu konuda dijital pazarlama özellikle küçük işletmeler için harika bir yoldur. Ancak bu sürece körü körüne düzensiz olarak giriş yapmak hatadır. Hassas olarak yürütülecek dijital pazarlama süreci bir hedefe konsantre olmanız konusunda sizlere yardımcı olur.

dijital pazarlama stratejileri


2. Bir Pazarlama Hunisi Oluşturma

İyi bir pazarlama hunisi oluşturan işletmelerde başarı kaçınılmazdır. Başarılı bir huni size müşterinizin yolculuğunu gösterir. Ne zaman ziyarete başladığını, ne zaman üye olduğunu, hangi ağdan sitenize geldiğini ve ne zaman satın alma yaptığını bilmek bu huniler ile mümkündür. E-mail bildirimleri, smsler, mobil uygulama bildirimleri, sosyal medya aracılığıyla yapılan paylaşımlar bir mıknatıs gibidir ve huni içerisine dahildir. Bir pazarlama düşünün ve bu 4 bölümden oluşuyor. Farkındalık, ilgi, istek ve eylem.


  • Farkındalık: Potansiyel müşteri ürün veya hizmetin farkındadır. Sitenizi ziyaret eden müşteriye aramış oldukları bir şeyi göstermek onu pazarlamak oldukça etkilidir. Bunun için müşterinizin e-postasına, telefon numarasına, mesleğine ve güncel bilgilerine ihtiyacınız olacak. Farklı pazarlama stratejileri için bunlar şart.
  • İlgi: Aktif ürün veya hizmet bir ilgiyi temsil ediyor. 
  • Arzu: Belirli bir ürün ya da hizmet almaya yönelenleri temsil eder. Bu noktada gezinmiş oldukları ürünü neden satın almaları gerektiğini müşteriyle paylaşmalıyız. İçeriğe önem vermeliyiz.
  • Eylem: Satın alma yolundaki en önemli adım. Bu noktada müşteri ödeme yöntemleri, teslimat gibi bilgileri tartışır. Eğer bu noktada başarılı iseniz nokta atışı yaptınız demektir.
Bu hunileri bir araya getirmek zor gibi görünse de aslında çok basittir. Bunlar çok önemli parçalardır. Dikkat etmenizi öneririm.

3. Gelişmekte Olan Eylem

Pazarlamanın en önemli parçalarından. Call-To-Action tam olarak nedir? Bir ziyaretçiyi harekete geçirecek aksiyonlardır. Bu ne olabilir? Bir haber bülteni, e-mail, sms. Çağrının ziyaretçiye dönüşmesi olayı. Yani doğru pazarlama stratejiyle yapılacak çağrı ziyaretçiye hatta müşteriye bile dönüşebilir. Bu nedenle ilginç başlıklar, dikkat çekici içerikler kullanmalısınız.

4. Etkili Kampanyalar Sunmak

Kampanya derken aklınıza indirim ya da hediyeyi de getirebilirsiniz. Yani bir müşteriye pazarlama yapmak için onun bilgilerine ihtiyacınız bulunmaktadır. Bu bilgilere ulaşmak içinde onlara ilginç tekliflerle gitmelisiniz. Mesela müşterilerinize profil bilgilerinin tamamını doldurmaları karşılığında 10 TL hediye çeki ya da ücretsiz kargo kampanyaları gibi fırsatlar sunmanız. Güzel geri dönüşler getirecektir.

5. Trafik

Eğer web sitenizin trafiği yok ise acil olarak harekete geçmelisiniz. Aşağıda bu konuyla alakalı sizlere önerdiğim tavsiyeleri bulabilirsiniz.

  • Kaliteli içerik: Blog gönderileri, basın bültenleri aracılığıyla web sayfanıza trafik çekebilirsiniz.
  • Anahtar kelime stratejisi: İçeriklerinize ekleyeceğiniz anahtar kelimeler aracılığıyla arama motorları sonuçlarında daha fazla yer alabilir, daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.
  • Web sitesi optimizasyonu: Web sitenizin en stabil şekilde çalışmasını sağlamak çok önemlidir. İnsanlar doğru düzgün çalışmayan bir sayfayı ziyaret etmek istemezler.
  • Sosyal medya: İşte geldik en önemli kaynaklardan birisine. Sosyal ağlar web sayfanıza en çok trafiğin geleceği platformlardır. Bunları ne kadar etkin kullanırsanız o kadar faydalı olacaktır.
Yukarıda önerdiğimiz stratejileri kesinlikle deneyiniz. İşletmenizin büyümesinde dijital pazarlama çok büyük katkı sağlamaktadır. Asla vazgeçmeyin.

Daha fazla kaynak için kesinlikle ayhankaraman.com web sayfasını ziyaret etmelisiniz. Dijital Pazarlama Uzmanı Ayhan KARAMAN blog sitesinde birbirinden özel bilgileri kullanıcılarına aktarmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder