29 Haziran 2015 Pazartesi

Backlink Alırken Dikkat Etmeniz Gereken Kurallar

Backlink alırken dikkat etmeniz gereken kurallar konu başlığı ile yazmış olduğumuz bu yazımızda tüm web sitesi sahiplerinin sayfalarını geliştirdikten sonra almış oldukları dış kaynakları nasıl, nereden ve ne şekilde uygulaması gerektiğini paylaşacağız.

Backlink, bir web sitesinin tüm gelişim evrelerini tamamladıktan sonra alması gerektiği en ciddi kaynaktır. Günümüzde artık vermiş olduğu zararlar konuşulsa da aslında hala faydasının olduğu hatta geçmiş günlere nazaran daha ciddi oranda etki ettiği tecrübelerimize istinaden ispatlanmıştır. Zarar verdiğini paylaşan kişiler bu tür kaynakları kullanmayı bilmeyen ve kullanmayı bilmedikleri için her zaman hüsrana uğrayan kişilerdir. Yaptıkları iş standarttır. Web sitesini açarlar, 2-3 içerik eklerler ve hemen bağlantı almaya başlarlar. Hemde öyle böyle değil. Önüne gelen her yerden. Bu şekilde alacağınız backlink kaynakları sitenizi spam listesine sokmaktan başka hiç bir şey yapmaz.



Değerli okurlarımız hala backlink teriminin bir yere bağlantı eklemekten ibaret olduğunu düşünen arkadaşlarımız var. Hatta kimilerine göre bir web sayfasının en alt kısmından alınan bağlantıdan başkası yalan. Şimdi eğer o arkadaşlar bu yazımı okuyorsa bir an önce bu düşüncelerinden arınmalarını ve yazımızı sonuna kadar okumalarını tavsiye ediyorum. Dış kaynak ile alakalı kafanızda olan her şeyi silin ve yazımıza odaklanın.

Google kuşkusuz Dünyanın en kaliteli arama motoru. İnkarda etsek, kabulde etmesek bu böyle. Arama motorlarında yükselmek, web sitelerimizi iyileştirmek ise bir oyun ve bu oyunun belli başlı kuralları var. Kuralları koyan ise tabi ki Google. Biz web sitesi sahipleri bu oyunda başarılı olmak, kazanmak istiyorsak oyunu kurallarına göre oynayacağız. Hile yaparsak diskalifiye ediliriz bunu unutmamalıyız. Oyunun kurallarını bilmek için arama motorlarını çok iyi anlamalıyız. Şimdi sizler için bu kuralları tecrübelerimize istinaden paylaşmak istiyoruz. Dış bağlantıyı hangi kurallara dikkat ederek almalıyız? bunları inceleyelim;


  • Kesinlikle çok fazla index sayısı olan sitelerden footer bağlantı almıyoruz. (Web sitesinin en alt kısmından alınan bağlantılara footer adı verilir.)
  • Tek bir sayfamıza bağlantı almaktan kaçınıyoruz. (Google bunu hiç sevmiyor)
  • Sadece farklı sitelerden bağlantı almayınız. Site içinden de farklı sayfalarınıza bağlantı veriniz. 
  • PR değeri yüksek sitelerden bağlantı alıp yükseleceğim ümidiyle kesinlikle backlink almayınız. PR değeri artık önemli değil.
  • Bir anda çok yüksek rakamlarda bağlantı alıp daha sonra durmak çok kısa sürede sitenizin spam listesine alınmasını sağlar. Bu girişimlerden uzak durunuz.
  • Sürekli dış kaynak alımı yapınız, ara vermeyiniz ve bunu abartmadan sağlayınız.
  • Paravan siteler açıp o siteleri geliştirerek web sitenize bağlantı sağlayınız. (Siteyi açar açmaz sayfalarınıza bağlantı vermeyiniz.)
  • Sosyal medya bağlantılarını aktif olarak kullanın. (Her türlü sosyal platformda yerinizi alın.
Yukarıda sizler için hazırlamış olduğumuz bu maddeleri kesinlikle dikkate alınız. Siz kesinlikle başarıyı garanti ediyorum. Bu kurallara uyup başarısız olan kişilere ücretsiz danışmanlık vereceğimi de belirtmek istiyorum.



Unutmamalıyız ki SEO backlink ‘den ibaret değil. Öncelikle web sitelerinizin iç optimizasyonunu tamamlıyor, içerik problemini gideriyor, düzenli içerik girme işlemine başlıyor daha sonrasında dış kaynak olayına giriyorsunuz. Stratejiniz bu olsun. Bu strateji ile başarıya ulaşmayacak hiç bir web site sahibi yoktur. Bizim sizlerle paylaşmış olduğumuz kaynakları değerlendirmenizi önermekteyim. Bu kaynakların hiç biri sitenizi riske atmaz aksine maximum oranda fayda sağlar.

Yazıma son vermeden önce çok sık duyduğum karşılaştığım bir soru üzerinde durmak istiyorum. Soru şu şekilde; Web sitem için her türlü şeyi yaptım, backlink aldım, sosyal medyayı kullandım, webmaster araçlarına ekledim, optimize ettim. Ama bir türlü sonuca ulaşamadım? Evet bende bu konudan şikayetçiyim diyen arkadaşlarımız var ise bu sorunun cevabı açık ve net. Bir yerde hata yapıyorsunuz. Yani oyunu kurallarına göre oynamıyorsunuz ya da sabır etmiyorsunuz. Bu tür sorunların bir kaç sebebi olabilir. Optimizeyi neye göre yaptığınız, bağlantıyı nereden aldığınız, sosyal medyayı ne kadar aktif kullandığınız ve içeriği nasıl girdiğiniz. Bu tür sorunlarla alakalı her türlü soruya açık olduğumuzu da belirtmek istiyorum. Eğer kafanıza takılan bir soru var ise aşağıda yer alan yorum alanını kullanarak bizlere bu yazı üzerinden ulaşabilirsiniz. Siz değerli ziyaretçilerimize en kısa sürede cevap vereceğimizden hiç şüpheniz olmasın.

Backlink terimiyle alakalı daha fazla bilgiye http://www.ayhankaraman.com/backlink/ sayfasından ulaşabilirsiniz.

17 Haziran 2015 Çarşamba

Türkiye'nin Backlink Blogu

Türkiye'de backlink hizmeti veren kişi sayısı oldukça fazla ama backlink terimiyle alakalı bilgi veren kişi sayısı oldukça az. Özellikle doğru bilgiyi veren kişi sayısı bir elin beş parmağını geçmeyecek derecede az. Bu yazımda sizlere Türkiye'ye backlink teriminin ne anlama geldiğini, nasıl kullanılması gerektiğini, hangi kaynaklardan alınması gerektiğini öğreten blog sitesini tanıtacağım.



Web sitelerimiz için vazgeçilmez olan ve hala ciddi oranda etkisi olan gelecekte de olacak olan dış kaynaklar hakkında en doğru, güncel bilgiye damlakaraman.com.tr blog sitesinden ulaşabilirsiniz. Bu blog sitesi sadece bu terimle alakalı bilgiler aktarmıyor. Düzenli olarak SEO, sosyal medya stratejileri paylaşan ve sektörde yer alan kişilere yarışmalar düzenleyerek ödüller dağıtan bir blog sitesi.

Eğer web sayfanızın arama motorlarında yükselmesini istiyorsanız ihtiyacınız olan kaynaklar belli. Öncelikle iç optimizasyonunuzu dört dörtlük yapıyor sonrasında ise kalıcı, kaliteli ve doğal backlink kaynaklarına sahip oluyorsunuz.

Bu kaynaklara ve stratejilere ulaşmak için http://www.damlakaraman.com.tr/ web adresini ziyaret edebilirsiniz.

11 Mayıs 2015 Pazartesi

Ücretsiz SEO Eğitimi Başvuru Formu

Ücretsiz olarak düzenleyeceğimiz 4. SEO Eğitimi için başvuruları almaya başlıyoruz. Bu eğitimde iç, dış optimizasyon, algoritmalar ve cezaların yanı sıra özel stratejilerde paylaşılacaktır. Başvuruda bulunacak olan kişiler arasından sadece 100 kişinin katılımcı olabileceği bu Eğitime erken başvurmanın önemi çok büyük.

Eğitim Ayhan KARAMAN tarafından verilecektir. Ayhan KARAMAN Sektörde 8 yıllık tecrübeyi arkasına alan bir girişimcidir. Bugüne kadar bir çok büyük markaya SEO hizmeti vermiş olup hala danışmanlık hizmetleri sunmaya devam etmektedir. Her zaman sektörün büyümesi, kaliteli bir seviyeye gelmesi için mücadele ettiğini ve edeceğini söylemektedir. Bunu geçmişte düzenlemiş olduğu ve gelecekte de düzenleyeceğinin sinyalini verdiği eğitimlerle de ispatlamış oldu.



Ayhan KARAMAN bu tür eğitimlerin gelişmiş içerikli olanlarını da ücretli olarak sunmaktadır. Ücretli eğitim içeriği ve detayları hakkında bilgi almak için http://www.ayhankaraman.com/seo-egitimi/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Ücretsiz SEO Eğitimi içeriği de sizi başarıya götürmek için oldukça yeterlidir. Bu eğitim sonrasında bir arama motorunun özellikle de Google'nin istemiş olduğu kriterleri ve kuralları öğrenebileceksiniz. Eğitim sonrasında SEO ile alakalı dilediğiniz soruyu sorabilecek ve cevabını anlık olarak alabileceksiniz.



Eğitimler Adobe Connect uygulaması üzerinden yapılmaktadır. Dilerseniz bilgisayarınızdan dilerseniz cep telefonunuzdan dilerseniz de tablet özelliğine sahip cihazlarınızdan eğitime katılabileceksiniz.

Eğitim başvurusu için tıklayınız.

Eğitmenin facebook sayfası: facebook.com/karamanayhan

20 Nisan 2015 Pazartesi

Online İtibarınızı Kontrol Edin

Müşteriler genellikle biri hizmet almadan önce başkaları tarafından bilgi sahibi olmak isterler.  Bunun için çeşitli araştırma yapar ve bilgi sahibi olurlar. İşte tam da bu noktada online itibar çalışmaları devreye girer.



Online itibarınızı kontrol etmeniz ve önlemler almanız çok önemli. Çünkü artık insanlar ilk olarak aklına takılan soruyu arama motorlarına soruyorlar. Bunun için markanızla alakalı aramalarda olumsuz bir sonuçla karşılaşması pek hoş karşılanmaz. Arama sonuçlarında itibarınızı zedeleyecek sonuçların yer almaması için de online itibar çalışmalarına ihtiyaç duyarsınız. Bunun için bir ajansla, uzmanla ya da yanınızda çalışan bir ekip üyesiyle profesyonel olarak ilerleyebilirsiniz.

Dilerseniz daha detaylı bilgi sahibi olmak için http://www.ayhankaraman.com/online-itibar-yonetimi/ bağlantısında yer alan konuyu inceleyelim. Online itibar yönetimi ile ilgili bir çok verinin paylaşıldığı içeriğimizi mutlaka incelemenizi öneririz.

1 Nisan 2015 Çarşamba

İtibar Paha Biçilmez Bir Varlıktır

İtibar paha biçilmez bir varlıktır. Bu noktada Warren Buffett söylemiş olduğu bir sözü de paylaşmak istiyorum. "İtibar oluşturmak 20 yıl onu bitirmek ise 5 saniye sürer." Ne kadar güzel söylemiş değil mi?

Evet değerli okurlar; İtibar oluşturmak uzun sürecek bir kavramdır. Teknoloji döneminde yaşıyoruz ve insanların bir çoğu bir marka ya da kişi hakkında bilgi almak için internete özellikle de Google arama motoruna bakıyorlar. Bu süreçte sizden etkilenmezlerse rakiplerinizden bir tanesiyle etkileşim kuracakları kaçınılmaz olur.

itibar yönetimi


Arama sonuçlarında çıkan kaynaklar kişisel itibarınıza hatta markanızın batmasına kadar gidecek zararlar verebilir.

Firmanız ya da kimliğinizle alakalı Google aramalarında olumlu kaynaklar ile ilk sayfada yer almayı başarabilirseniz bu sizin için çok büyük bir avantaj olacaktır.

Online itibar yönetimi konusunda daha fazla bilgi almak için http://www.ayhankaraman.com/online-itibar-yonetimi/ bağlantısını kullanabilirsiniz.

6 Ocak 2015 Salı

Sosyal Medya Hesaplarının Ele Geçirilmesinden Nasıl Korunursunuz?

Geçtiğimiz dönemlerde Burger King ve Jeep gibi markaların Twitter hesaplarının ele geçirildiğine şahit olduk. Birden bire Twitter saldırıları birçok yerde görülmeye başladı ve insanların aklına bundan korunmak veya bunu yaşamamak için neler yapmalıyız gibi sorular gelmeye başladı.

Bu konuda kötü bir haberimiz var çünkü bunun olmasını tam olarak engelleyebilme şansınız yoktur. Ancak hesaplarınızı korumaya çalışıp, güvenlik önlemleri alarak bunun yaşanmasını zorlaştırabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızı korumanızda size ve markanızı korumanıza yardımcı olabilecek 4 önemli ipucu:

1. Önemli: Şifrelerinizi güçlü yapın: Basit hatta ortalama güçte şifreler zayıf kalmaktadırlar. Firmanızın çevrimiçi ortamda itibarını düşünecek olursanız güçlü şifreler oluşturmak için ekstra gayret göstermek çok uğraştırıcı olmamalıdır. Sosyal medya hesaplarınızın şifresini karmaşık ancak hatırlanabilir bir şekilde oluşturun. Asla şifreleri bilgisayarınızda veya kaybedebileceğiniz bir mobil cihazda saklamayın. Bununla birlikte e-posta veya taslak yazılar gibi noktalarda da şifrelerinizi saklamaktan kaçınmalısınız.



2. Ne zaman saklamanız gerektiğini bilin: Firmanın şifrelerini gizli tutun. Sosyal medya bir çalışma alanı bile olsa sürekli akış gösteren ve önemli olan bir yerdir. Bunun anlamı nedir? Ekibinizin üyeleri, üst yöneticiler dahil olmak üzere birçok kişi firmanın Twitter, Facebook veya LinkedIn hesabından bir şeyler paylaşabilirler. Bu tip durumlarda bir şifre yöneticisi çözümüne başvurmalısınız. LastPass veya KeePass gibi servisler organizasyonun sırlarını saklayabilir, dağıtabilir ve yönetebilir. Bu sistemler şifreleri görünür kılmadan onları paylaşabilmenizi sağlamaktadırlar.

Etrafta dolaşan şifreleri azaltmanın bir diğer yolu ise tek kullanımlık giriş teknolojisinden yararlanmaktır. Tek kullanımlık giriş teknolojisini ilk bakışta size karmaşık gelebilir ancak oldukça basit bir işleyişi vardır. Tek kullanımlık giriş ile çalışanlar firmanın sosyal medya hesabına firmanın e-posta üyeliğindeki kullanıcı adı ve şifreleriyle girerler. Bu sayede firmanın sosyal medya hesapları güvenilir olan tek bir yöneticinin elinde toplanır ve bu kişi tüm sosyal profillere giriş için gerekli olan gerçek şifreleri bilen tek kişi olur. Benzer şekilde, çalışanları ekiplere ayırıp onlara farklı seviyelerde izinler vererek firmanın sosyal medya hesaplarını korumak konusunda önemli bir adım atmış olursunuz. Bu sayede yöneticiler çalışanlarına şifreleri vermeden sosyal ağlarda içerikleri paylaşma imkanı sunabilmektedir.

3. Dikkatlice tıklayın: Zararlı bir linki nasıl tespit edebileceğinizi biliyor musunuz? Gereksiz olarak nitelendirilen linkler sosyal medya hesaplarının bozulmasını sağlayabilirler. Bu tip durumlardan korunmak için güvenli bir üçüncü parti sosyal medya platformu kullanabilirsiniz. Neden mi? Eğer zararlı bir linke tıkladığınız zaman HootSuite gibi araçların gösterge paneli size bir uyarı göstererek firmanın Twitter veya Facebook hesabını koruyabilmektedir. Bununla birlikte e-posta yoluyla gelen şifre değiştirmenizi söyleyen mesajlardaki linklere tıklamayın.

4. Paranızın değerini alın: Ücretli sosyal medya mesajlarınızı güvenli bir platformdan gönderin. İster inanın ister inanmayın, ücretli sosyal medya mesajları (Facebook ve Twitter sponsorlu mesajları) milyon dolarlık bir işletme trendi olmak ile beraber hızlıca yükseliş göstermektedir. Neden? Çünkü işe yaramaktadır. Örneğin, Sponsorlu Tweetler etkileşim oranları klasik internet reklamlarından neredeyse yüzde 15 daha etkilidir. Bu nedenle gün geçtikçe birçok firma bu alana yatırım yapmaktadır ve buna öncelik vermektedir. Ancak bunun güvenliği de ön plana çıkan bir diğer unsurdur. Paranızı uygunsuz birkaç tweet gönderen yerlere kaptırmanız olasıdır. Bu durumda mevcut yatırımı berbat etmiş olursunuz. Güvenilir bir sosyal medya yönetim aracı seçmelisiniz ve bu araç size platform içerisinden reklamlar satın almanızı sağlarken aynı zamanda tüm güvenlik özelliklerini sunabiliyor olmalıdır.

Bu tür kaynaklarla alakalı daha fazla bilgi almak isterseniz ayhankaraman.com web adresini ziyaret edebilirsiniz. Buna benzer diğer konuma ise http://www.ayhankaraman.com/sosyal-medya-hesaplariniz-ele-gecirilirse-ne-yapmalisiniz/ bağlantısından ulaşabilirsiniz.