2 Kasım 2014 Pazar

Nöro Pazarlama Nedir?

Nöro pazarlama beynin tepkilerini incelemek için fonksiyonel tıbbi teknoloji kullanan yeni bir pazarlama alanıdır. Araştırmacılar tüketicilerin kararların nedenini öğrenmek ve bunu beynin hangi bölümünü kullanarak yaptığını keşfetmek için Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) teknolojisini kullanmaktadırlar.

Örneğin pazarlamacılar "Bu ürünü seviyor musunuz?" sorusuna verilen iyi bir tüketici yanıtını bulmak için nöro teknolojisini kullanabilirler. Her zaman doğru sonuca yani cevaba ulaşılacak diye bir şart yok. Bunlar olumsuz yanıtlarla da sonuçlanabilir. Burada amaç tüketicinin neye, nasıl, neden cevap verdiğidir.

nöro pazarlama


Tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirmek için onların dikkatini çekmek çok önemlidir. Bir pazarlama kampanyasında kullandığınız görselden kampanya metnine kadar bir çok kritere dikkat etmelisiniz. Görselde yapacağınız bir kaç değişiklikle bile sonuca gidebilirsiniz. Mesela bir bakım ürününün kampanyasını duyuruyorsunuz ve kampanya için hazırladığınız görselde ki bayanın size bakması ile ürüne bakmasının getireceği geri dönüş çok farklı olacaktır. Size bakan bir kişi dikkati direkt gözlerine çeker ama ürüne bakan birisi tüketiciyi hem kendisine hem baktığı yere odaklandırır. Bu da nöro pazarlamaya verilebilecek en güzel örneklerden birisidir. Verilecek bir çok nöro pazarlama örnekleri bulunmaktadır.

Değerli takipçim bu konuda daha fazla bilgi için http://www.ayhankaraman.com/noro-pazarlama-nedir-ve-firmalar-bunu-nasil-kullanir/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder