Müşteriler genellikle biri hizmet almadan önce başkaları tarafından bilgi sahibi olmak isterler. Bunun için çeşitli araştırma yapar ve bilgi sahibi olurlar. İşte tam da bu noktada online itibar çalışmaları devreye girer.
Online itibarınızı kontrol etmeniz ve önlemler almanız çok önemli. Çünkü artık insanlar ilk olarak aklına takılan soruyu arama motorlarına soruyorlar. Bunun için markanızla alakalı aramalarda olumsuz bir sonuçla karşılaşması pek hoş karşılanmaz. Arama sonuçlarında itibarınızı zedeleyecek sonuçların yer almaması için de online itibar çalışmalarına ihtiyaç duyarsınız. Bunun için bir ajansla, uzmanla ya da yanınızda çalışan bir ekip üyesiyle profesyonel olarak ilerleyebilirsiniz.
Dilerseniz daha detaylı bilgi sahibi olmak için http://www.ayhankaraman.com/online-itibar-yonetimi/ bağlantısında yer alan konuyu inceleyelim. Online itibar yönetimi ile ilgili bir çok verinin paylaşıldığı içeriğimizi mutlaka incelemenizi öneririz.
Ayhan KARAMAN, Dijital Pazarlama Uzmanı, Araştırmacı ve Teknoloji Düşkünü. Web Sayfanızın Arama Motorlarında Popüler Olmasını Sağlayan Kişi.
20 Nisan 2015 Pazartesi
1 Nisan 2015 Çarşamba
İtibar Paha Biçilmez Bir Varlıktır
İtibar paha biçilmez bir varlıktır. Bu noktada Warren Buffett söylemiş olduğu bir sözü de paylaşmak istiyorum. "İtibar oluşturmak 20 yıl onu bitirmek ise 5 saniye sürer." Ne kadar güzel söylemiş değil mi?
Evet değerli okurlar; İtibar oluşturmak uzun sürecek bir kavramdır. Teknoloji döneminde yaşıyoruz ve insanların bir çoğu bir marka ya da kişi hakkında bilgi almak için internete özellikle de Google arama motoruna bakıyorlar. Bu süreçte sizden etkilenmezlerse rakiplerinizden bir tanesiyle etkileşim kuracakları kaçınılmaz olur.
Arama sonuçlarında çıkan kaynaklar kişisel itibarınıza hatta markanızın batmasına kadar gidecek zararlar verebilir.
Firmanız ya da kimliğinizle alakalı Google aramalarında olumlu kaynaklar ile ilk sayfada yer almayı başarabilirseniz bu sizin için çok büyük bir avantaj olacaktır.
Online itibar yönetimi konusunda daha fazla bilgi almak için http://www.ayhankaraman.com/online-itibar-yonetimi/ bağlantısını kullanabilirsiniz.
Evet değerli okurlar; İtibar oluşturmak uzun sürecek bir kavramdır. Teknoloji döneminde yaşıyoruz ve insanların bir çoğu bir marka ya da kişi hakkında bilgi almak için internete özellikle de Google arama motoruna bakıyorlar. Bu süreçte sizden etkilenmezlerse rakiplerinizden bir tanesiyle etkileşim kuracakları kaçınılmaz olur.
Arama sonuçlarında çıkan kaynaklar kişisel itibarınıza hatta markanızın batmasına kadar gidecek zararlar verebilir.
Firmanız ya da kimliğinizle alakalı Google aramalarında olumlu kaynaklar ile ilk sayfada yer almayı başarabilirseniz bu sizin için çok büyük bir avantaj olacaktır.
Online itibar yönetimi konusunda daha fazla bilgi almak için http://www.ayhankaraman.com/online-itibar-yonetimi/ bağlantısını kullanabilirsiniz.
6 Ocak 2015 Salı
Sosyal Medya Hesaplarının Ele Geçirilmesinden Nasıl Korunursunuz?
Geçtiğimiz dönemlerde Burger King ve Jeep gibi markaların Twitter hesaplarının ele geçirildiğine şahit olduk. Birden bire Twitter saldırıları birçok yerde görülmeye başladı ve insanların aklına bundan korunmak veya bunu yaşamamak için neler yapmalıyız gibi sorular gelmeye başladı.
Bu konuda kötü bir haberimiz var çünkü bunun olmasını tam olarak engelleyebilme şansınız yoktur. Ancak hesaplarınızı korumaya çalışıp, güvenlik önlemleri alarak bunun yaşanmasını zorlaştırabilirsiniz.
Sosyal medya hesaplarınızı korumanızda size ve markanızı korumanıza yardımcı olabilecek 4 önemli ipucu:
1. Önemli: Şifrelerinizi güçlü yapın: Basit hatta ortalama güçte şifreler zayıf kalmaktadırlar. Firmanızın çevrimiçi ortamda itibarını düşünecek olursanız güçlü şifreler oluşturmak için ekstra gayret göstermek çok uğraştırıcı olmamalıdır. Sosyal medya hesaplarınızın şifresini karmaşık ancak hatırlanabilir bir şekilde oluşturun. Asla şifreleri bilgisayarınızda veya kaybedebileceğiniz bir mobil cihazda saklamayın. Bununla birlikte e-posta veya taslak yazılar gibi noktalarda da şifrelerinizi saklamaktan kaçınmalısınız.
2. Ne zaman saklamanız gerektiğini bilin: Firmanın şifrelerini gizli tutun. Sosyal medya bir çalışma alanı bile olsa sürekli akış gösteren ve önemli olan bir yerdir. Bunun anlamı nedir? Ekibinizin üyeleri, üst yöneticiler dahil olmak üzere birçok kişi firmanın Twitter, Facebook veya LinkedIn hesabından bir şeyler paylaşabilirler. Bu tip durumlarda bir şifre yöneticisi çözümüne başvurmalısınız. LastPass veya KeePass gibi servisler organizasyonun sırlarını saklayabilir, dağıtabilir ve yönetebilir. Bu sistemler şifreleri görünür kılmadan onları paylaşabilmenizi sağlamaktadırlar.
Etrafta dolaşan şifreleri azaltmanın bir diğer yolu ise tek kullanımlık giriş teknolojisinden yararlanmaktır. Tek kullanımlık giriş teknolojisini ilk bakışta size karmaşık gelebilir ancak oldukça basit bir işleyişi vardır. Tek kullanımlık giriş ile çalışanlar firmanın sosyal medya hesabına firmanın e-posta üyeliğindeki kullanıcı adı ve şifreleriyle girerler. Bu sayede firmanın sosyal medya hesapları güvenilir olan tek bir yöneticinin elinde toplanır ve bu kişi tüm sosyal profillere giriş için gerekli olan gerçek şifreleri bilen tek kişi olur. Benzer şekilde, çalışanları ekiplere ayırıp onlara farklı seviyelerde izinler vererek firmanın sosyal medya hesaplarını korumak konusunda önemli bir adım atmış olursunuz. Bu sayede yöneticiler çalışanlarına şifreleri vermeden sosyal ağlarda içerikleri paylaşma imkanı sunabilmektedir.
3. Dikkatlice tıklayın: Zararlı bir linki nasıl tespit edebileceğinizi biliyor musunuz? Gereksiz olarak nitelendirilen linkler sosyal medya hesaplarının bozulmasını sağlayabilirler. Bu tip durumlardan korunmak için güvenli bir üçüncü parti sosyal medya platformu kullanabilirsiniz. Neden mi? Eğer zararlı bir linke tıkladığınız zaman HootSuite gibi araçların gösterge paneli size bir uyarı göstererek firmanın Twitter veya Facebook hesabını koruyabilmektedir. Bununla birlikte e-posta yoluyla gelen şifre değiştirmenizi söyleyen mesajlardaki linklere tıklamayın.
4. Paranızın değerini alın: Ücretli sosyal medya mesajlarınızı güvenli bir platformdan gönderin. İster inanın ister inanmayın, ücretli sosyal medya mesajları (Facebook ve Twitter sponsorlu mesajları) milyon dolarlık bir işletme trendi olmak ile beraber hızlıca yükseliş göstermektedir. Neden? Çünkü işe yaramaktadır. Örneğin, Sponsorlu Tweetler etkileşim oranları klasik internet reklamlarından neredeyse yüzde 15 daha etkilidir. Bu nedenle gün geçtikçe birçok firma bu alana yatırım yapmaktadır ve buna öncelik vermektedir. Ancak bunun güvenliği de ön plana çıkan bir diğer unsurdur. Paranızı uygunsuz birkaç tweet gönderen yerlere kaptırmanız olasıdır. Bu durumda mevcut yatırımı berbat etmiş olursunuz. Güvenilir bir sosyal medya yönetim aracı seçmelisiniz ve bu araç size platform içerisinden reklamlar satın almanızı sağlarken aynı zamanda tüm güvenlik özelliklerini sunabiliyor olmalıdır.
Bu tür kaynaklarla alakalı daha fazla bilgi almak isterseniz ayhankaraman.com web adresini ziyaret edebilirsiniz. Buna benzer diğer konuma ise http://www.ayhankaraman.com/sosyal-medya-hesaplariniz-ele-gecirilirse-ne-yapmalisiniz/ bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Bu konuda kötü bir haberimiz var çünkü bunun olmasını tam olarak engelleyebilme şansınız yoktur. Ancak hesaplarınızı korumaya çalışıp, güvenlik önlemleri alarak bunun yaşanmasını zorlaştırabilirsiniz.
Sosyal medya hesaplarınızı korumanızda size ve markanızı korumanıza yardımcı olabilecek 4 önemli ipucu:
1. Önemli: Şifrelerinizi güçlü yapın: Basit hatta ortalama güçte şifreler zayıf kalmaktadırlar. Firmanızın çevrimiçi ortamda itibarını düşünecek olursanız güçlü şifreler oluşturmak için ekstra gayret göstermek çok uğraştırıcı olmamalıdır. Sosyal medya hesaplarınızın şifresini karmaşık ancak hatırlanabilir bir şekilde oluşturun. Asla şifreleri bilgisayarınızda veya kaybedebileceğiniz bir mobil cihazda saklamayın. Bununla birlikte e-posta veya taslak yazılar gibi noktalarda da şifrelerinizi saklamaktan kaçınmalısınız.
2. Ne zaman saklamanız gerektiğini bilin: Firmanın şifrelerini gizli tutun. Sosyal medya bir çalışma alanı bile olsa sürekli akış gösteren ve önemli olan bir yerdir. Bunun anlamı nedir? Ekibinizin üyeleri, üst yöneticiler dahil olmak üzere birçok kişi firmanın Twitter, Facebook veya LinkedIn hesabından bir şeyler paylaşabilirler. Bu tip durumlarda bir şifre yöneticisi çözümüne başvurmalısınız. LastPass veya KeePass gibi servisler organizasyonun sırlarını saklayabilir, dağıtabilir ve yönetebilir. Bu sistemler şifreleri görünür kılmadan onları paylaşabilmenizi sağlamaktadırlar.
Etrafta dolaşan şifreleri azaltmanın bir diğer yolu ise tek kullanımlık giriş teknolojisinden yararlanmaktır. Tek kullanımlık giriş teknolojisini ilk bakışta size karmaşık gelebilir ancak oldukça basit bir işleyişi vardır. Tek kullanımlık giriş ile çalışanlar firmanın sosyal medya hesabına firmanın e-posta üyeliğindeki kullanıcı adı ve şifreleriyle girerler. Bu sayede firmanın sosyal medya hesapları güvenilir olan tek bir yöneticinin elinde toplanır ve bu kişi tüm sosyal profillere giriş için gerekli olan gerçek şifreleri bilen tek kişi olur. Benzer şekilde, çalışanları ekiplere ayırıp onlara farklı seviyelerde izinler vererek firmanın sosyal medya hesaplarını korumak konusunda önemli bir adım atmış olursunuz. Bu sayede yöneticiler çalışanlarına şifreleri vermeden sosyal ağlarda içerikleri paylaşma imkanı sunabilmektedir.
3. Dikkatlice tıklayın: Zararlı bir linki nasıl tespit edebileceğinizi biliyor musunuz? Gereksiz olarak nitelendirilen linkler sosyal medya hesaplarının bozulmasını sağlayabilirler. Bu tip durumlardan korunmak için güvenli bir üçüncü parti sosyal medya platformu kullanabilirsiniz. Neden mi? Eğer zararlı bir linke tıkladığınız zaman HootSuite gibi araçların gösterge paneli size bir uyarı göstererek firmanın Twitter veya Facebook hesabını koruyabilmektedir. Bununla birlikte e-posta yoluyla gelen şifre değiştirmenizi söyleyen mesajlardaki linklere tıklamayın.
4. Paranızın değerini alın: Ücretli sosyal medya mesajlarınızı güvenli bir platformdan gönderin. İster inanın ister inanmayın, ücretli sosyal medya mesajları (Facebook ve Twitter sponsorlu mesajları) milyon dolarlık bir işletme trendi olmak ile beraber hızlıca yükseliş göstermektedir. Neden? Çünkü işe yaramaktadır. Örneğin, Sponsorlu Tweetler etkileşim oranları klasik internet reklamlarından neredeyse yüzde 15 daha etkilidir. Bu nedenle gün geçtikçe birçok firma bu alana yatırım yapmaktadır ve buna öncelik vermektedir. Ancak bunun güvenliği de ön plana çıkan bir diğer unsurdur. Paranızı uygunsuz birkaç tweet gönderen yerlere kaptırmanız olasıdır. Bu durumda mevcut yatırımı berbat etmiş olursunuz. Güvenilir bir sosyal medya yönetim aracı seçmelisiniz ve bu araç size platform içerisinden reklamlar satın almanızı sağlarken aynı zamanda tüm güvenlik özelliklerini sunabiliyor olmalıdır.
Bu tür kaynaklarla alakalı daha fazla bilgi almak isterseniz ayhankaraman.com web adresini ziyaret edebilirsiniz. Buna benzer diğer konuma ise http://www.ayhankaraman.com/sosyal-medya-hesaplariniz-ele-gecirilirse-ne-yapmalisiniz/ bağlantısından ulaşabilirsiniz.
27 Kasım 2014 Perşembe
Backlink Alırken Nelere Dikkat Edilmeli
Yukarıda başlıkta da belirttiğim gibi günümüzde en çok dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi olduğunu düşünerek siz değerli okurlarım ile paylaşmayı uygun gördüm. Backlink alacak kişilerin bağlantıyı alacakları sitelere çok dikkat etmeleri gerekmektedir. Backlink oldukça köklü bir geçmişe sahip olduğu için doğru stratejilerle kullanıldığında google'ın gözünde paha biçilemez bir değere sahip olma imkanınız oldukça yüksektir.
Backlink alacağınız sitelerin takibini iyi yapmalı spam durumunda olmayan, iç ve dış optimizeleri tamamlanmış kaynaklardan backlink almaya özen göstermelisiniz. Bu durum siteniz açısından çok önemli bir konudur. Backlink alırken kendi sektörünüz ile alakalı siteleri takip etmeli ve bu sitelerin google'ın gözündeki değeri ölçülerek backlink alınmalıdır. Tabi ki bu iş sadece bağlantı almakla bitmiyor. Sitenizin iç ve dış optimizeleri tamamladıktan sonra sitenize sağlıklı bağlantılar almaya çalışmalısınız. Bağlantı alacağınız sitelerin trafiği çok önemli. Eğer trafik kitlesi düşük bir siteden bağlantı alıyorsanız bu sizin değer kaybetmenize yol açabilir. Sitenizde oluşturduğunuz konuların içeriği düzenli olmalı, google'un çıkarmış olduğu, yeni sürümlerini piyasaya sürdüğü panda ve penguen algoritmaları sitenizin iç ve dış bağlantılarına ayrıca içerik ve konularınıza oldukça önem vermektedir.
Sitenize aldığınız bağlantıları nasıl görebileceğiniz hakkındaki bilgilere google firmasının sunmuş olduğu "Webmasters Tools" aracını kullanarak kontrol edebilirsiniz.
Bir diğer konu ise özellikle backlink almaktan kaçınmanız gereken adult ve warez içerikli siteler bırakın buraya yorum yaparak backlink almayı reklam dahi verseniz siteniz için bir çok kötü sonuç doğurabilir. Bu tarz sitelerin trafiği ne kadar büyük olursa olsun çoğu google'un gözünde bir hiç olarak görülmekte ve buda size oldukça zarar vererek spam durumuna düşmenize neden olur.
Yukarıda sizlere backlink alırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında önemli bilgiler aktarmaya çalıştım, bahsettiğim hususları dikkate alırsanız siteniz açısından oldukça verimli bir kaynak olacaktır.
Doğru stratejilerle uygulanan bir hizmet satın almak isterseniz sizlere http://www.backlinktures.com/ web adresini önerebilirim. Kalıcı, güvenilir, etkili ve kaliteli bağlantı tedarikçisi olan Backlink Tures ile çalışmanın ayrıcalıklı olduğunun farkına varacaksınız.
Backlink alacağınız sitelerin takibini iyi yapmalı spam durumunda olmayan, iç ve dış optimizeleri tamamlanmış kaynaklardan backlink almaya özen göstermelisiniz. Bu durum siteniz açısından çok önemli bir konudur. Backlink alırken kendi sektörünüz ile alakalı siteleri takip etmeli ve bu sitelerin google'ın gözündeki değeri ölçülerek backlink alınmalıdır. Tabi ki bu iş sadece bağlantı almakla bitmiyor. Sitenizin iç ve dış optimizeleri tamamladıktan sonra sitenize sağlıklı bağlantılar almaya çalışmalısınız. Bağlantı alacağınız sitelerin trafiği çok önemli. Eğer trafik kitlesi düşük bir siteden bağlantı alıyorsanız bu sizin değer kaybetmenize yol açabilir. Sitenizde oluşturduğunuz konuların içeriği düzenli olmalı, google'un çıkarmış olduğu, yeni sürümlerini piyasaya sürdüğü panda ve penguen algoritmaları sitenizin iç ve dış bağlantılarına ayrıca içerik ve konularınıza oldukça önem vermektedir.
Sitenize aldığınız bağlantıları nasıl görebileceğiniz hakkındaki bilgilere google firmasının sunmuş olduğu "Webmasters Tools" aracını kullanarak kontrol edebilirsiniz.
Bir diğer konu ise özellikle backlink almaktan kaçınmanız gereken adult ve warez içerikli siteler bırakın buraya yorum yaparak backlink almayı reklam dahi verseniz siteniz için bir çok kötü sonuç doğurabilir. Bu tarz sitelerin trafiği ne kadar büyük olursa olsun çoğu google'un gözünde bir hiç olarak görülmekte ve buda size oldukça zarar vererek spam durumuna düşmenize neden olur.
Yukarıda sizlere backlink alırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında önemli bilgiler aktarmaya çalıştım, bahsettiğim hususları dikkate alırsanız siteniz açısından oldukça verimli bir kaynak olacaktır.
Doğru stratejilerle uygulanan bir hizmet satın almak isterseniz sizlere http://www.backlinktures.com/ web adresini önerebilirim. Kalıcı, güvenilir, etkili ve kaliteli bağlantı tedarikçisi olan Backlink Tures ile çalışmanın ayrıcalıklı olduğunun farkına varacaksınız.
20 Kasım 2014 Perşembe
İşinizin Büyümesine Yardımcı Olacak 5 Dijital Pazarlama Önerisi
Dijital pazarlama sektörü her geçen gün daha da büyük bir hızla büyüme devam ediyor. Bazı araştırma firmalarının analizine göre 2015 yılında dijital pazarlama bütçelerinde en az %10 artış olacağı paylaşılmaktadır.
Kendi işiniz için geliştirmeniz konusunda dijital pazarlama becerilerine sahip ya da ilgili olmanız gerekmektedir. Bu konuyla alakalı bir çok kaynağı inceleyerek bilgi ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Özellikle online pazarlama konusunda tecrübe sahibi olmak isteyen kişilere kendi blogum da paylaştığım içerikleri incelemelerini öneririm. Blog sayfama ayhankaraman.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Bu yazımda işinizin büyümesi konusunda sizlere yardımcı olacak 5 dijital pazarlama önerisini paylaşacağım.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Temellerini Öğrenin;
SEO, web sitenizin arama motorlarında kelime bazlı gerçekleştirilen iyileşme çalışmalarına verilen isimdir.
Web siteniz arama sonuçlarında istediğiniz oranda çıkmıyor. Bunun tek sebebi arama motoru optimizasyonu konusunda web sayfanızı iyileştirmemenizdir. Arama motorlarının özellikle de google'nin kural ve kriterlerine göre yapılandıracağınız iç ve dış optimizasyonlar ile daha çok ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.
Web sayfasında ceket satan bir firmanın arama sonuçlarında "ceket modelleri", "en yeni ceket modelleri" ve benzeri kelime gruplarında ilk üç sırada yer alması gerekmektedir. Bu tür anahtar kelime gruplarını her internet girişimcisi kelime araştırma aracını kullanarak belirleyebilir.
Sitesini geliştirmek isteyen her birey ya SEO konusunda tecrübe sahibi olacak ya da SEO konusunda tecrübeli olan bir uzman ile çalışmaya başlayacak.
Tıklama Başına Ödeme ve Medya Reklam Sistemlerini Öğrenin;
SEO sabır gerektiren bir süreçtir. Satış sürecini hızlandırmak isteyen sabırsızlanan girişimciler için tıklama başına ödeme sistemleri en ideal pazarlama kanalları arasındadır. PPC'nin (Tıklama Başına Ödeme) yanı sıra facebook ve diğer sosyal ağlarda da yerinizi almanız ziyaretçi sayınızın artmasını tetikleyecektir.
Adwords konusunda maliyetleri düşürmenin yolu kalite puanından geçer, kalite puanını yükseltmenin bir çok kriteri bulunmaktadır. Bunlar için google'nin kendi kaynaklarını kullanabilirsiniz. Aynı şey facebook için de geçerlidir.
Satış olayına hızlı bir biçimde girmek mi istiyorsunuz? Eğer cevabınız evet ise sosyal medya ve ppc sistemlerini kullanmaya başlamalısınız.
Unutmayın tıklama başına ödeme sitemleri ve sosyal medya ağlarının sitenize getireceği trafik arama motoru optimizasyonu kavramına da fayda sağlayacaktır.
Sosyal Medya Pazarlamasını Keşfedin;
Bir milyarı aşan kullanıcısı olan Facebook pazarlama için müthiş bir kaynaktır. Aynı şekilde twitter, linkedin web sitenizin trafiğini artırmak için çok güçlü kaynaklar arasındadır.
Sosyal medya'nın en büyük faydası kolayca dijital pazarlamanın diğer unsurlarıyla birleşiyor olması ve arama motoru optimizasyonuna katkı sağlamasıdır.
Eğer e-ticaret girişiminin gelişmesini, daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorsan sosyal medya pazarlamasına önem vermelisin. Bu konuyla alakalı ciddi bir yatırım yapmayı planlıyorsan hemen sosyal medya uzmanı arayışına başlamalısın.
Büyüme Korsanı Olmak İçin Mücadele Et;
Paylaşılabilir içerik oluşturmak çok büyük ustalık isteyen bir kavramdır. Büyüme korsanı yeni yeni popülerleşen ve dijital pazarlama sektörünün en çok ilgi gören kanalıdır. Bu sektörle alakalı internet ortamında Türkçe kaynaklar çok yeterli düzeyde olmasa da ingilizce kaynaklar ile sürece hakim olabilirsiniz.
Küçük büyük her düzeyde firmanın işini büyütmesi için kullanması gereken pazarlama süreçlerinden birisidir büyüme korsanlığı.
E-Posta Pazarlamacılığı Konusunda Uzmanlaşın;
Ülkemizde her ne kadar profesyonel olarak kullanan firmaya rastlamasam da verimli olduğuna inandığımız bir pazarlama kanalı. Karşınızdaki müşteriyi bıktırmadan gönderim yapacağınız mailler aracılığıyla inanılmaz geri dönüş elde edersiniz. Özellikle sizinle ilgilenen sadık müşterilerinize yapacağınız gönderimler çok ciddi geri dönüşlere sebep olacaktır.
Bu konuda işinizin büyümesi konusunda katkı sağlayacak kanallar arasındadır. Sadece toplayacağınız email listelerine özen göstermeniz bile süreci başarıyla yürütmenize sebep olacaktır.
Bu makalemizde dijital pazarlama kanallarını kullanarak işinizi büyütebileceğiniz 5 öneride bulunduk. Umarız sizin için faydalı olur.
Siz de bu süreçleri sizin yerinize gerçekleştirecek bir e-ticaret danışmanı arayışı içerisindeyseniz http://www.ayhankaraman.com/e-ticaret-danismani/ bağlantısı aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz.
Kendi işiniz için geliştirmeniz konusunda dijital pazarlama becerilerine sahip ya da ilgili olmanız gerekmektedir. Bu konuyla alakalı bir çok kaynağı inceleyerek bilgi ve tecrübe sahibi olabilirsiniz. Özellikle online pazarlama konusunda tecrübe sahibi olmak isteyen kişilere kendi blogum da paylaştığım içerikleri incelemelerini öneririm. Blog sayfama ayhankaraman.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Bu yazımda işinizin büyümesi konusunda sizlere yardımcı olacak 5 dijital pazarlama önerisini paylaşacağım.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Temellerini Öğrenin;
SEO, web sitenizin arama motorlarında kelime bazlı gerçekleştirilen iyileşme çalışmalarına verilen isimdir.
Web siteniz arama sonuçlarında istediğiniz oranda çıkmıyor. Bunun tek sebebi arama motoru optimizasyonu konusunda web sayfanızı iyileştirmemenizdir. Arama motorlarının özellikle de google'nin kural ve kriterlerine göre yapılandıracağınız iç ve dış optimizasyonlar ile daha çok ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.
Web sayfasında ceket satan bir firmanın arama sonuçlarında "ceket modelleri", "en yeni ceket modelleri" ve benzeri kelime gruplarında ilk üç sırada yer alması gerekmektedir. Bu tür anahtar kelime gruplarını her internet girişimcisi kelime araştırma aracını kullanarak belirleyebilir.
Sitesini geliştirmek isteyen her birey ya SEO konusunda tecrübe sahibi olacak ya da SEO konusunda tecrübeli olan bir uzman ile çalışmaya başlayacak.
Tıklama Başına Ödeme ve Medya Reklam Sistemlerini Öğrenin;
SEO sabır gerektiren bir süreçtir. Satış sürecini hızlandırmak isteyen sabırsızlanan girişimciler için tıklama başına ödeme sistemleri en ideal pazarlama kanalları arasındadır. PPC'nin (Tıklama Başına Ödeme) yanı sıra facebook ve diğer sosyal ağlarda da yerinizi almanız ziyaretçi sayınızın artmasını tetikleyecektir.
Adwords konusunda maliyetleri düşürmenin yolu kalite puanından geçer, kalite puanını yükseltmenin bir çok kriteri bulunmaktadır. Bunlar için google'nin kendi kaynaklarını kullanabilirsiniz. Aynı şey facebook için de geçerlidir.
Satış olayına hızlı bir biçimde girmek mi istiyorsunuz? Eğer cevabınız evet ise sosyal medya ve ppc sistemlerini kullanmaya başlamalısınız.
Unutmayın tıklama başına ödeme sitemleri ve sosyal medya ağlarının sitenize getireceği trafik arama motoru optimizasyonu kavramına da fayda sağlayacaktır.
Sosyal Medya Pazarlamasını Keşfedin;
Bir milyarı aşan kullanıcısı olan Facebook pazarlama için müthiş bir kaynaktır. Aynı şekilde twitter, linkedin web sitenizin trafiğini artırmak için çok güçlü kaynaklar arasındadır.
Sosyal medya'nın en büyük faydası kolayca dijital pazarlamanın diğer unsurlarıyla birleşiyor olması ve arama motoru optimizasyonuna katkı sağlamasıdır.
Eğer e-ticaret girişiminin gelişmesini, daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorsan sosyal medya pazarlamasına önem vermelisin. Bu konuyla alakalı ciddi bir yatırım yapmayı planlıyorsan hemen sosyal medya uzmanı arayışına başlamalısın.
Büyüme Korsanı Olmak İçin Mücadele Et;
Paylaşılabilir içerik oluşturmak çok büyük ustalık isteyen bir kavramdır. Büyüme korsanı yeni yeni popülerleşen ve dijital pazarlama sektörünün en çok ilgi gören kanalıdır. Bu sektörle alakalı internet ortamında Türkçe kaynaklar çok yeterli düzeyde olmasa da ingilizce kaynaklar ile sürece hakim olabilirsiniz.
Küçük büyük her düzeyde firmanın işini büyütmesi için kullanması gereken pazarlama süreçlerinden birisidir büyüme korsanlığı.
E-Posta Pazarlamacılığı Konusunda Uzmanlaşın;
Ülkemizde her ne kadar profesyonel olarak kullanan firmaya rastlamasam da verimli olduğuna inandığımız bir pazarlama kanalı. Karşınızdaki müşteriyi bıktırmadan gönderim yapacağınız mailler aracılığıyla inanılmaz geri dönüş elde edersiniz. Özellikle sizinle ilgilenen sadık müşterilerinize yapacağınız gönderimler çok ciddi geri dönüşlere sebep olacaktır.
Bu konuda işinizin büyümesi konusunda katkı sağlayacak kanallar arasındadır. Sadece toplayacağınız email listelerine özen göstermeniz bile süreci başarıyla yürütmenize sebep olacaktır.
Bu makalemizde dijital pazarlama kanallarını kullanarak işinizi büyütebileceğiniz 5 öneride bulunduk. Umarız sizin için faydalı olur.
Siz de bu süreçleri sizin yerinize gerçekleştirecek bir e-ticaret danışmanı arayışı içerisindeyseniz http://www.ayhankaraman.com/e-ticaret-danismani/ bağlantısı aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz.
2 Kasım 2014 Pazar
Nöro Pazarlama Nedir?
Nöro pazarlama beynin tepkilerini incelemek için fonksiyonel tıbbi teknoloji kullanan yeni bir pazarlama alanıdır. Araştırmacılar tüketicilerin kararların nedenini öğrenmek ve bunu beynin hangi bölümünü kullanarak yaptığını keşfetmek için Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) teknolojisini kullanmaktadırlar.
Örneğin pazarlamacılar "Bu ürünü seviyor musunuz?" sorusuna verilen iyi bir tüketici yanıtını bulmak için nöro teknolojisini kullanabilirler. Her zaman doğru sonuca yani cevaba ulaşılacak diye bir şart yok. Bunlar olumsuz yanıtlarla da sonuçlanabilir. Burada amaç tüketicinin neye, nasıl, neden cevap verdiğidir.
Tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirmek için onların dikkatini çekmek çok önemlidir. Bir pazarlama kampanyasında kullandığınız görselden kampanya metnine kadar bir çok kritere dikkat etmelisiniz. Görselde yapacağınız bir kaç değişiklikle bile sonuca gidebilirsiniz. Mesela bir bakım ürününün kampanyasını duyuruyorsunuz ve kampanya için hazırladığınız görselde ki bayanın size bakması ile ürüne bakmasının getireceği geri dönüş çok farklı olacaktır. Size bakan bir kişi dikkati direkt gözlerine çeker ama ürüne bakan birisi tüketiciyi hem kendisine hem baktığı yere odaklandırır. Bu da nöro pazarlamaya verilebilecek en güzel örneklerden birisidir. Verilecek bir çok nöro pazarlama örnekleri bulunmaktadır.
Değerli takipçim bu konuda daha fazla bilgi için http://www.ayhankaraman.com/noro-pazarlama-nedir-ve-firmalar-bunu-nasil-kullanir/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
Örneğin pazarlamacılar "Bu ürünü seviyor musunuz?" sorusuna verilen iyi bir tüketici yanıtını bulmak için nöro teknolojisini kullanabilirler. Her zaman doğru sonuca yani cevaba ulaşılacak diye bir şart yok. Bunlar olumsuz yanıtlarla da sonuçlanabilir. Burada amaç tüketicinin neye, nasıl, neden cevap verdiğidir.
Tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirmek için onların dikkatini çekmek çok önemlidir. Bir pazarlama kampanyasında kullandığınız görselden kampanya metnine kadar bir çok kritere dikkat etmelisiniz. Görselde yapacağınız bir kaç değişiklikle bile sonuca gidebilirsiniz. Mesela bir bakım ürününün kampanyasını duyuruyorsunuz ve kampanya için hazırladığınız görselde ki bayanın size bakması ile ürüne bakmasının getireceği geri dönüş çok farklı olacaktır. Size bakan bir kişi dikkati direkt gözlerine çeker ama ürüne bakan birisi tüketiciyi hem kendisine hem baktığı yere odaklandırır. Bu da nöro pazarlamaya verilebilecek en güzel örneklerden birisidir. Verilecek bir çok nöro pazarlama örnekleri bulunmaktadır.
Değerli takipçim bu konuda daha fazla bilgi için http://www.ayhankaraman.com/noro-pazarlama-nedir-ve-firmalar-bunu-nasil-kullanir/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
29 Ekim 2014 Çarşamba
Google Algoritmaları Neden Bu Kadar Önemli
Google algoritmaları, iyi web sayfalarını kötü web sayfalarından ayırmak, google arama motorunu daha kaliteli seviyeye getirmek için çıkarılan matematiksel talimatlardır. İnternet Dünyasında yaklaşık 150 milyon aktif web sayfası bulunmaktadır. Bu sitelerin hepsinin yararlı bilgi vereceğini düşünemeyiz. Bu zaten imkansız. Kimisi yararlı bilgiyi çok net bir şekilde aktarırken kimi çok iyi anlatamaz. Kimileri çok kötü bir anlatım yaptığı konunun arama motorlarında ilk sayfaya gelmesi için çeşitli yollar dener, kimi hiç bir mücadele etmez. Anlatmaya çalıştığım konu tamamen insanlara kaliteli bilgi vermek için arama motorlarının daha çok çalışmaya başladığı ve çeşitli algoritmalar ürettiğidir.
Önceki süreçlerde bu tür stratejiler çok ileri düzeyde değildi. Arama motorlarında özellikle de google'da yükselmek çok basit yöntemlerle olabiliyordu. Özellikle backlink miktarının fazla olması ilk sayfada yer almanızı etkileyen en büyük etkendi. Günümüzde backlink sayısından çok kalitesi ve kalıcılığı değer kazandı. İçerik her zamankinden daha fazla öneme sahip oldu. Sosyal sinyallerin etkisi arttı. Artık emek vermeyen kimse başarılı olamayacaktı.
Webmaster forumlarında çok sık rast geldiğim konular bulunuyor. Bunların başında google'nin acımasızlığı, emeğe saygı duymaması ile ilgili konular geliyor. Eğer google'da başarısızsanız bu ondan değil kesinlikle sizden kaynaklanıyordur. Google arama motorunun her yaptığı doğru mu tabi ki değil ama onuda anlamak gerekiyor. Bu konuda çok ciddiyim. Eğer google arama motorunu anlarsanız, onun istemiş olduğu kriterleri uygularsanız başarı kaçınılmaz olur.
Ne yapmam gerekiyor diye sorar gibisiniz? Ne yapmanız gerektiğini hemen paylaşayım. Google'nin çıkardığı algoritmalar hakkında bilgi sahibi olun. Onu araştırın, ne istediğini anlayın. Bunun için kişisel blog sayfamda google algoritmaları adı altında bir kategori oluşturdum. Bu kategoride algoritmalar hakkında bilgiler aktardım. Kategoriye http://www.ayhankaraman.com/google-algoritmalari/ bağlantısından ulaşabilirsiniz. Mutlaka incelemenizi öneririm.
Bir önceki yazımda da sosyal medya çalışmalarınız için 50 uzman önerisini paylaşmıştım. Mutlaka incelemenizi öneririm. Konuya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
Önceki süreçlerde bu tür stratejiler çok ileri düzeyde değildi. Arama motorlarında özellikle de google'da yükselmek çok basit yöntemlerle olabiliyordu. Özellikle backlink miktarının fazla olması ilk sayfada yer almanızı etkileyen en büyük etkendi. Günümüzde backlink sayısından çok kalitesi ve kalıcılığı değer kazandı. İçerik her zamankinden daha fazla öneme sahip oldu. Sosyal sinyallerin etkisi arttı. Artık emek vermeyen kimse başarılı olamayacaktı.
Webmaster forumlarında çok sık rast geldiğim konular bulunuyor. Bunların başında google'nin acımasızlığı, emeğe saygı duymaması ile ilgili konular geliyor. Eğer google'da başarısızsanız bu ondan değil kesinlikle sizden kaynaklanıyordur. Google arama motorunun her yaptığı doğru mu tabi ki değil ama onuda anlamak gerekiyor. Bu konuda çok ciddiyim. Eğer google arama motorunu anlarsanız, onun istemiş olduğu kriterleri uygularsanız başarı kaçınılmaz olur.
Ne yapmam gerekiyor diye sorar gibisiniz? Ne yapmanız gerektiğini hemen paylaşayım. Google'nin çıkardığı algoritmalar hakkında bilgi sahibi olun. Onu araştırın, ne istediğini anlayın. Bunun için kişisel blog sayfamda google algoritmaları adı altında bir kategori oluşturdum. Bu kategoride algoritmalar hakkında bilgiler aktardım. Kategoriye http://www.ayhankaraman.com/google-algoritmalari/ bağlantısından ulaşabilirsiniz. Mutlaka incelemenizi öneririm.
Bir önceki yazımda da sosyal medya çalışmalarınız için 50 uzman önerisini paylaşmıştım. Mutlaka incelemenizi öneririm. Konuya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)