10 Ekim 2014 Cuma

E-Ticaret ve SEO: Web Sitenizi Google Dostu Yapmak

E-Ticaret ve SEO kulağa ne hoş geliyor değil mi? Bir elektronik ticaret siteniz var ve SEO konusunda da her şey istediğiniz gibi gidiyor. Bu imkansız değil!

Ürün ve hizmet ararken hemen hemen herkes google arama motorunu kullanır. Bu artık tartışılmaz bir konu. Arama motorları yüksek trafik almak ve internette kolay bulunabilir olmak için en önemli mecralardır.

E-Ticaret projelerimizi büyütmek için SEO konusunu daha çok önemsemeli, başarılı olmak için aksiyonlar almalıyız. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için doğal yollar varken doğal olmayan yollarla başvurmamalıyız. Çok güzel konumlara gelip, satışlarımızı artırdıktan sonra güncellemelerden etkilenip tepe taklak olmamak için her zaman için doğal çalışmalar, stratejiler geliştirmeli ve uygulamalıyız.

e-ticaret siteleri için seo


Arama motorları akıllı bir yazılım parçası ve her geçen gün kendisini yenilemektedir. Web sitenizi SEO dostu yaparak sizde daha çok trafik ve akabinde ciro elde edebilirsiniz. Bunun için sizlere 4 önerim olacak ve bu öneriyi 4 başlık halinde sizlere aktaracağım. Şimdi inceleme zamanı.

1. Daha İyi Navigasyon

Optimizasyonun en önemli kuralı kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkarmaktır. Her zaman müşterinin memnuniyeti en önemli faktördür, bunu unutmamalısınız. Oluşturduğumuz web siteleri genellikle kullanıcı için değilde arama motorları için yapılır. Aslında kullanıcı odaklı yapmamız, kullanıcıya mükemmel bir deneyim yaşatmamız onun mutlu olmasına ve akabinde satışla sonuçlanmasına sebep olacaktır.

Net olmanız ve konu tabanlı navigasyon sunmanız gerekiyor. Yani kullanıcılara aradıkları ürünü kolay ve hızlı bir biçimde sunmanız çok önemli. Tabi ki arama motorları içinde gereken özeni göstermemiz gerekiyor. SEO kuralları her zaman için basit olmuştur, bunu zora sokan kişiler bizleriz. Gözünüzde hiç bir şeyi büyütmeye gerek yok.

2. İçerik Optimizasyonu

E-Ticaret sitelerinde içerik optimizasyonu çok önemli bir kavramdır. Google gözünde diğer sitelerle yapılan içerik optimizasyonundan farkı yoktur ama herkes eticaret siteleri üzerinde bu stratejiyi iyi yönetemez.

Yinelenen içerik

En önemli faktör bu, yinelenen içerikleri ortadan kaldırmak ya da en aza indirgemek. Google yinelenen içeriğe sahip siteleri spam olarak algılar ve cezalandırır. Pek çok ürün sayfasında da bu böyledir. Sayfa içerik yönünden zayıf olduğu için yinelenen sayfa gibi görünür. Bu kendi sıralamasını yükseltmek isteyen firmalar için çok büyük bir problem.

Otomatik başlık, açıklama ve anahtar kelime üreten yazılımlardan kaçının. Bunu kendiniz yapın.

Kanonik Etiketleri

Kullanıcılar e-ticaret sayfalarında gezinirken bir dizi ürün sayfasına ulaşabiliyorlar. Örneğin fiyata, popülariteye göre ürünleri sıralayabiliyorlar. Ama sıralanan ürünler aynı. Aynı içeriğe sahip olan bu adresleri arama motorlarına göstermenin bir yolu var o da Canonical Tags yani Kanonik Etiketleri.

Bu etiketin uygulanması için rel = "canonical" kodu kullanılmaktadır.

3. Mikro Biçimler ve Zengin Snippet

 Eğer shema.org biçimlendirme aracını kullanmıyorsanız hemen kullanmaya başlayın. Zengin Snippet görüntülenen sonuçları geliştirerek daha iyi bir performans sağlamanıza yardımcı olur. Reyting, fiyat ve kısa bilgileri arama sorgu ekranında kullanıcılarınıza aktarabilirsiniz.



sosyal medya ve eticaret

4. Sosyal Medya

Sosyal medya ağları, kullanıcıların iletişim aracı olarak görmesinden ziyade web sitelerinin arama motorları gözünde popüler olması konusunda katkı sağlayan platformlardır. Buradan gelen ziyaretler arama motorları için çok önemli sinyallerdir.

Online dükkanınıza sosyal medya hesaplarınızın bağlantılarını eklemeyi unutmayın.

Bir önceki makalemde de online alışveriş sitenizin satışlarını artırmaya yönelik 7 strateji hakkında bilgiler aktarmıştım. Okumak isterseniz burayı tıklamanız yeterli olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder